torsdag 24 november 2016

Bakfyllan


Idag ångrar jag igår. Överanalys-motorn går het här hej. Vill lägga ner den här bloggen innan den ens startat. Varför skulle någon vara intresserad av mina tankar? Vad nytt har jag att bidra med i den finlandssvenska bloggosfären? Vem tror jag att jag är blaha blaha. Helt perus tankar med andra ord. 

Istället för att som i det tidigare inlägget rabbla upp allt denna blogg inte kommer handla om, kan vi ju idag sniffa lite på vad den kommer handla om. 

ingen jävla aning. tänkte jag först skriva. men ändrade mig.

I denna blogg kommer jag att vädra mina tankar relativt spontant. Skriva lite om nåt kul/hemskt jag scrollat förbi i facebookflödet. Kanske har jag läst nån trevlig bok. Sett en film. Tänkte också försöka kombinera skrivandet med nån teckning (studerar bildkonst) eller annat visuellt. 

Är för tillfället isolerad i hemmet med ett spädbarn. Klockan 12 kommer två till hem. Inte spädbarn dock. skolbarn. Så att jag har ganska fullt upp med att jonglera omkring i småbarnskarusellen här om dagarna. Tänkte att bloggen kan få vara mitt lilla andningshål där jag trampar vatten och kippar efter lite vuxenluft. 

Vad mer? Jo! Psykisk ohälsa/hälsa kommer att bli oundvikligt här, såri men, så är det. Kanske upplever någon att det börjar vara uttjatat, men så länge fler människor dör i självmord än i trafikolyckor årligen behöver vi prata om det. 

Namnet då? Helmagiskt. Är ett anagram för skamlighet som tangerar psykiskt ohälsa/hälsa väldigt mycket. Jag anser att vi styrs allt för mycket av obefogade skam och skuldkänslor. De ingår även som symptom vid t.ex depression. Skam är den fula tröskeln mellan dig och mentalvårdsbyrån. 

Och om jag mitt i allt publicerar en bild på sockor jag har stickat, ring akuten. Då är jag riktigt riktigt sjuk. Eller så har jag bara ändrat mig.


Hejppa hej!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar