måndag 5 december 2016

Helgen

har varit som att vandra runt i en kastrull med havregrynsgröt. Orkar inte ge en utförligare förklaring för metaforen, fritt fram för fantasier. 

Har hunnit läsa nästan halva Peter Sandströms roman Laudatur. Upplever att jag är för ung för den. Som att jag saknar något väsentligt för att förstå den. Eller så är jag för trött. Eller allmänt trög. 


Lyssnade på avsnitt 97 av Ångestpodden där forskaren Giorgio Grossi pratar om stress och fick åter en påminnelse om att växla ner. Inget nytt under solen, men hans röst är så mjuk och behaglig att lyssna på, så därför tog jag till mig lite extra denna gång. Lyssna här .



Dagens spädbarn:


Nu vaknar den lille diktatorn, hungrig och med förväntan om omedelbar laktosleverans. 

hejåhå







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar