onsdag 28 december 2016

Jul-överlevare!

Julen kom och gick, trots min vånda inför den. Barnen fick inslagna klappar. en illa klädd plastgran står och blockerar dörren till terassen. vi har ätit den traditionella julmaten tortilla och bakad potatis med "räksössö". släktingar har påhälsats. pulkabackar ränts. och jag lever än. high five!

Fick många fina klappar. Min favorit är utan tvekan en ask färgpennor av hög kvalitet. 

Liksom, skåda mästerverket ba:



Fortsätter på bebistemat. Man tager vad man haver.


Vad mer? Jo! I förrgår såg jag en riktigt intressant dokumentär om råttor. Att de sprider livshotande sjukdomar och kan vara farliga är väl inte något nytt, men att de är extremt smarta och att det finns fler råttor än människor i New York känns smått skrämmande. Filmen var också snyggt upplagd och proffsigt filmad. Den kusliga filmmusiken har jag ännu på hjärnan. Om du förut tyckt att råttor är lite småsöta och harmlösa kommer du att tycka annorlunda efteråt. Dokumentären heter Rats, finns på Netflix. Se den.

Nu ska jag återgå till min huvudsakliga jullovsuppgift, d.v.s skipa fred mellan två avkommor, som på grund av dygnet runt-umgänge och överskottsenergi strider så stickorna yr. 

häppi djoj djoj!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar