tisdag 13 december 2016

O helga Skam

Igår fick jag lite avlastning när en familjearbetare tog bebis+vagn och gick på promenad. Planen var att jag skulle ta mig till stan en sväng för att se något annat än röran här hemma, men jag blev lat och kastade mig på soffan med senaste avsnittet av norska ungdomsserien Skam istället. Och jestas i vääde vad det var bra! Tänker då främst på scenen med Isak, Even och O helga natt. Den är någon av de vackraste kärleksskildringarna jag sett på tv. Det är inte en skildring av homosexuell kärlek. Det är en skildring av kärlek. Punkt. 

På eftermiddagen åkte stora barnet hem till en kompis efter skolan och jag, mellanbarnet + spädis krånglade oss in till stan då istället. Hade ganska mycket ångest. Bara att packa oss alla in i bilen fick mig att svettas mentalt. Tänkte näe, det här ror jag aldrig i land. Väl i stan handlade vi glögg och pepparkakor och gick på café. Bebis sov sött. Plötsligt, där efter en kopp kaffe o svindyr glass, släppte ångesten bara hux flux. Och jag kunde sitta och njuta av att titta på folk och svara på mellanbarnets frågor om jag hellre skulle tappa allt hår, eller att alla jordens människor skulle dö. Ångestfritt.

Dagens spädbarn:



Imorgon har jag tid till terapeuten, något jag ser fram emot mera än både påsk och julafton för tillfället.

Hejtå!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar