torsdag 22 december 2016

Spädbarnsmor på psykofarmaka

Igår fick stora barnen jullov. Det ena barnet slog på stort och firade med 37,7 graders feber och spykaskad klockan 04-nånting inatt. Åh ljuva julefrid hur jag omfamnas av din själsliga närvaro just nu. . .

Hade tänkt åka och handla nån julklapp eller två, men det kan jag ju fetglömma nu. Ganska skönt egentligen. Skulle ändå inte riktigt orka. Har inte paketerat in en enda julklapp heller. Frågade barnen om det är okej ifall de får opaketerade klappar i år. Stora barnet svarade att pappret ska ju ändå kastas, så med tanke på miljön är det bara bra. Så sant!

Med tanke på eländet och kylan ute i världen just nu, är jag bara tacksam att vi få ha varandra. resten är bonus.

Har haft väldans inspiration de senaste dagarna i alla fall. Här kommer två smakprov:



Jag kallar dem Spädbarnsmor på psykofarmaka 2.0 och 2.1

Föreställer mig dem som stora målningar. typ 2x4 meter. Uuuh va bra det kommer bli!

Nu ska jag kanske vika lite tvätt och annat glamoröst. 



Häppi hålidejs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar