torsdag 26 januari 2017

Iakttagelser i en simhall

En torsdag förmiddag utgörs majoriteten besökare av kvinnor i åldern 65-80-ish. Jag ser fram emot att bli gammal. Det verkar skönt och stressfritt.

Mitt lilla nyårslöfte, att låta mitt kroppshår växa fritt, ångrade jag förvånansvärt hastigt. Jag trodde jag skulle vara bekväm och obrydd. jag är ju inte riktigt det.

Vid senaste simhallsbesök körde jag en kilometer non-stop i ultrarapid växel. Adrenalinruset satt i en vecka efteråt. Så idag simmade jag det über-långsammaste jag bara kunde. Försökte tänka höftledsopererad sköldpadda på rehabilitering. 

Morföräldrar tycker att det är creepyt när jag försöker chitchatta med deras barnbarn i bubbelpoolen. fick inte ens ett nervöst skratt som feedback. bara en semi-dödande blick. 

Liknande blickar fick jag också i rutschkanan. 

Blir alltid så kissnödig i simhallen. Vågar inte släppa det i duschen heller. är rädd att någon ska se min gula stråle.

Mitt eventuella drömyrke kunde vara vattenjumppa-ledare för pensionärer. Verkar trevligt.


Jag upplever inte längre att det pinsammaste som finns är när pefletten fastnar mellan skinkorna i bastun. 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar