fredag 20 januari 2017

Ysta egen ost på övervarv

Fredag. Känner mig uppåt och trött samtidigt. Lite som att jag eventuellt går på övervarv. Ofta blir det så. När jag kravlat mig tillräckligt långt upp ur hålet och hittat lite energi, bränner jag allt på samma gång. är övertygad om att jag har hittat sanningen och meningen. jag mår så bra! himlen är rosa! titta vilken vacker snöklimp! jag vill sy en korsstygnstavla! Ysta egen ost, det låter spännande!

Allt är lika intressant och viktigt. Jag bugar mig inför livet. Jag är en busig och rolig mamma. jag engagerar mig och pysslar. klipper raka kanter och förklarar svåra ord. Läser sagor med stor inlevelse och känner verkligen med den fula ankungen. Tänk att det genom alla tider varit ytan och skalet som räknats. Tänk om den fula ankungen verkligen bara varit en ful ankunge och aldrig blivit någon svan. som det ju ofta är i det verkliga livet. Överväger att skicka ett mejl åt författaren och diskutera detta, men kommer på att han är död.

Sen blir det mellanmål. Skär frukt i små perfekta bitar och serverar i glasskålar med pikismå gafflar. Jag skiter och tvättar handfatet på toaletten samtidigt. Femmans växel, jag älskar dig!

På natten drömmer jag att en svart, tjock, smetig rök söker sig in i min kropp via anus och mun. Jag kvävs och exploderar samtidigt inifrån. 

Ibland, för en liten stund vill jag gärna ha någon annans hjärna.



hipphopp!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar