tisdag 7 februari 2017

Konst och avföring as usual

Nåjaa! Här är det senaste konstverket. eller kanske snarare skiss. 




Jag har länge haft en föreställning om att mitt konstnärliga uttryck skulle vara måleri. Stort måleri. Har målat exakt en stor tavla i mitt liv.





Pedophobia, olja på duk, 150x150 centimeter. Jätteproffsig bild som vanligt. 

Problemet med att måla stort är att det är just det. stort. Vilket gör att man behöver mycket utrymme. vilket jag inte har. Plus att olja och terpentin i kombination med spädbarn sällan är lyckat. Så det lär bli teckning i mindre skala en tid framöver ännu. 



En annan grej jag gärna skulle jobba mera med är lera och gips. Vilket inte heller är en bra kombo med bebbe. 




Till åminnelse av Bert, den homosexuella katten. Gipsavgjutning jag gjorde i skolan förra våren. Baserad på en sann historia om min kusins hankatt som avlivades för att han var lite för glad i de andra frassarna. Väldigt bisarrt. Väldigt aktuellt även för människan. Väldigt märklig katt, rent anatomiskt alltså.


Skulle gärna raljera ytterligare en stund, men någon har bajs i blöjan och är extremt olycklig över situationen. 

Hepp o hoj.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar