onsdag 1 februari 2017

Konstnären vs. Bajsblöjan


Idag har jag haft två ljuva timmar ego-tid. Flydde fältet för att posta en försenad julklapp till Sverige. Sen gick jag till biblioteket för att lämna in barnens ännu mer försenade filmer. Lånade även lite böcker. 

Efteråt gick jag för att köpa ett yttepyttelitet batteri till mitt armbandsur. hittade inget. Däremot fick jag ögonen på en stilig röd basker för 14,95. Slog till. Köpte även ett frimärke så att mellanbarnet kan posta sitt brev till Markus och Martinus i Norge. Hon har bjudit dem på besök inkommande lördag. 

Avslutade med att dricka en kopp té på café med Märta Tikkanens alkoholist-lyrik i famnen och min röda basker omsorgsfullt placerad på mitt huvud. Då och då lät jag blicken glida ut genom fönstret för att tankfullt fästa den någonstans i fjärran (roskisen på andra sidan torget). Här sitter en konstnärssjäl och grunnar på livets storhet, gör djupa analyser och drar viktiga slutsatser!

Sen åkte jag hem och böt en bajsblöja. 

Kontrasten. Älskar dig.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar