torsdag 2 februari 2017

Mobilsjuk

Testar mobilblogg idag. Sjukt spännande. 

Något annat sjukt är min hals. Lungorna är min kropps akilleshäl, således har även den årliga helveteshostan gjort entré. Har harklat mig hes och försöker undvika att prata. Det är tråkigt att inte kunna skrika på barnen utan att få en hostattack. De knäpper antagligen sina små händer och tackar gud. Ja, jag är medveten om att sarkasm inte gör sig bra i skrift. 


Försökte sätta in en bild på mitt senaste konstverk, men det sket sig. Ty mina tekniska kunskaper äro bristfälliga. Föreställ er en icke verklighetstrogen tuschteckning av ett bebisfejs mixat med andra diverse kroppsdelar, färglagda med medioker skicklighet. 


Det lilla spädbarnet, runtom mitt liv motvilligt kretsar till 98%, firade sin fem-månadersdag med att sluta sova på nätterna. Säkert för att jag skrutit för mycket om hur "snäll" han är som låter oss sova på natten. Nu sjunger han istället en halvtimme kockan 02:45 och 06:28. Kul! (Fortfarande medveten)


Nu ska jag dricka té och med slagborrmaskin försöka få loss en bit kladdkaka ur pajformen. Vet inte riktigt vad som gick fel.


Jag tror jag har lite feber också.


Chacha.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar