måndag 13 mars 2017

Jag vill ha en sloggiröv!

Läste på dagens ÖT att det ordnas Musik och Poesi på After Eight på onsdag kväll (tema: Naket). Skulle gärna gå, men min ömma svanskota ifrågasätter fortfarande längre sittningar. Kanske finns det liggplatser? Medan jag velar och knaprar burana tänkte jag bjuda på en egen dikt jag skrev för några år sedan:



Min tigerrandiga röv
brister upp i
ett vedervärdigt grin
Illröda streck
spricker upp på
min kanelbullebulliga rumpa
Likt maskmotorvägar och larvriksåttor
i ruttenmurket trä
slingrar de

Jag vrider mig
i mikroskopspegeln
Bitterfittskrumbuktar mig
i vämjelig extas
Och jag vill ha en sloggiröv
Jag vill ha en sloggiröv
Och jag vill ha två sloggirövar
och en porrfilmsstjärt

I en tafattigt livsbejakande tidningsspalt
ska jag omfamna
min tigerrandiga
Över min kanelbullebulliga ska jag vara stolt
Ty jag har 
väntat och krystat ut 
Barn
Och det är det enda som betyder något

Jag ska förlåta
de illröda
MaskochLarvmotorvägsriksåttorna
i rotiruttenmurket
ska jag smeka och
hålla speciellt
Ty jag har väntat
Och krystat
Väntat
Och krystat
Och det är det enda som betyder något

Jag vill ha en sloggiröv
En sloggi
Två sloggi
Två sloggirövar

och en porrfilmsstjärt




Idag är jag inte fullt så röv-girig. Så länge jag får ha en (1) bakdel som obehindrat går att sitta på, är jag mer än nöjd.








(Detta inlägg är skrivet i motvilligt samarbete med min högra skinka och knästående position)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar