onsdag 1 mars 2017

Sportlov i Gränslandet

Hej mitt i sportlovsveckan!

Jag tror inte att övriga familjemedlemmar är särskilt tacksamma över sportlovandet för tillfället. Mitt humör åker berg och dalbana och helst av allt skulle jag vilja dra täcket över mig och flytta in i Mordors hålor. Allt, precis allt går mig på nerverna i mina sämsta stunder.  Man ska inte aga sina barn, men jestas vad det lustar ibland.
Nej, de är inte jobbiga skitungar. Det är bara jag som är trött och obalanserad = mitt mantra för tillfället. 

Men vad gör man då? När man känner att man börjar vara farligt nära gränsen? 

1. Låser in sig på vessan i 5-10 minuter. Bölar eventuellt.

2. Drar ner på all prestige. Startar inga tvättmaskiner, äter nudlar till lunch, ser Lilla Sjöjungfrun till mellanmål och somnar före Havet är Djupt, utan dåligt samvete.

3. Går på promenad. Om än bara runt kvarteret. Trots att det går åt mer tid för alla att klä på sig, än tiden spenderad utomhus. 

4. Äter före barnen. En hungrig mamma är en läskig mamma. En mätt mamma hanterar drunknade köttbullar i mjölkglas och spaghettihår betydligt bättre.

5. Prövar Yoga for Mood Swings. Adrien, I love you.

6. Sitter stilla, stirrar. existerar enbart. Hoppas på en snällare morgondag. 

7. Trycker i sig den sista fastlagsbullen från igår. Kombineras med fördel tillsammans med punkt 1.

Ska gå och koka en liter kaffe nu.

Då Hej.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar