fredag 23 mars 2018

Lösa tankar i en varm hjärnbark



-Solen sliskar mig i ansiktet så mycket den bara orkar. Ljuset gör mig trött och lite vemodig. Mina känselspröt vrider upp kontrasten så jag får adrenalinpåslag och pulsökning vid ovidkommande plötsliga ljud och snabba rörelser. Jag känner mig som Pinkie pie i My little pony: Helt nervöverväldigad.

-Min poesibok gick i tryck idag. Kanske också en eventuell bidragande faktor till mitt lätt neurotiska beteende.
Om du vill kan du bekanta dig här.

-På tal om böcker: hittade dessa guldkorn på loppis för en tid sedan: 

































Kan ensamhet vara erotisk? En depression vara sund?
Om titeln på ens bok är "Satsa på ett leende" kunde man som författare kanske bjuda till lite. Kanske.


-Nu ska jag köra fram och tillbaka genom staden för att hämta upp mina avkommor på respektive eftisar och dagis.
Sedan ska jag lägga mig på köksmattan och titta i taket en stund. Brukar bota överhettad hjärna ganska effektivt.


Treflig helg!









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar