onsdag 2 maj 2018

Bokdebut! Hundbajs! Osammanhängande meningar!

Nu är min bok ute. 
Det är märkligt hur omöjligt det är att skriva något vettigt om det. Jag har försökt i många dagar. 
Min hjärna innehåller inte många sammanhängande meningar just nu. 

Kanske är det svårt att säga något när man befinner sig mitt i en process. Analysförmågan är kraftigt nedsatt. 

Helt lätt för psyket är det ju inte. Jag känner mig nervig och lätt frånvarande mest hela tiden. Försöker påminna mig om att det inte är min själ som recenseras. Det är bara en bok. Pappersark med bokstavskombinationer. 

(Som formar ord som formar meningar som formulerades i min själs innersta kammare) Schh!

Annars då? 

-Har traditionsenligt plockat en prismapåse full med hundbajs från gräsmattan även denna vår. 

-Tvättat barnens vinterkläder.

-Fällt en tår eller två över Avicii. Stackars människa. Fantiserar om att hans död egentligen var iscensatt. Han har rymt från den stressiga musikindustrin, opererat om sitt fejs till oigenkännbarhet och kommer att spendera resten av sitt liv som kamelskötare. Hoppas.


Nu ska jag gå och luncha,

ti-ti-tu.















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar