tisdag 21 augusti 2018

Bild-limbot

Hej Svej!

Jag råkade glömma bort att jag hade en blogg. Hade kommit fram till att bloggosfären kanske inte riktigt är mitt forum, men så gick jag en sommarkurs i arts and entrepreneurship och har nu lärt mig att det är viktigt att vara synlig överallt och hela tiden för att kunna sälja min röv till vem som nu vill enligt deras önskemål på rövens storlek, trevlighet och energinivå. Så att, jag kanske ska anpassa mig och pressa in allt som går hit bara?

Kan ju bjuda på bilder som svävat i limbot, alltså icke instagrammade eller facebookade bilder. Om de inte finns där, finns de ens på riktigt? 
















Här är en bild på murket trä som jag fann ytterst intressant någon gång i juni.





Träffade på en högspänningsledning under en skogspromenad kring midsommar. Tog en bild för att den var så ful. Och för att den så brutalt påminde mig om mitt elberoende.















Sommarkvällsljuset. Vi har alla sett det förr och några får nog av det, men inte jag. (Nå kanske nån gång, när jag är på riktigt dåligt humör och inte ens vill bli glad.)






En av sommarens läsupplevelser. Nu befinner jag mig i en feministisk kris och vet inte om jag egentligen är radikalfeminist eller borde identifiera mig som det, eller om det är helt okej att bara vara jag, helt ism-fri.





Jag har eldat väldigt mycket bastu denna sommar och även sett ut efter det. Tyckte detta kolstreck påminde lite om Saurons pupill och blev för ett ögonblick lite paranoid. Är det här var ondskan kryper in? I min underarm?





I juli besökte jag en pub. He va no jätteskönt.




I augusti ställde jag ut ett konstverk på Humlefestivalen (tyvärr inte den vackra kreationen på bilden.) Hela familjen spenderade en helg i en stormig men alldeles underbar atmosfär. Deltog i skrotkonst-workshop bland annat. Min son gjorde en robot. Det slog mig just att det ju måste vara Oppfinnar Jockes medhjälpare!


















Här är en bild på en sveittoan kaar (size XS) som just vaknat efter meddasviilo. 


Nu ska jag äta franskisar och knackkorv och absolut ingen sallad. Nya rön säger att det är superhälsosamt!!


Päppel pirum!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar